Voorwaarden glasservice
Intern:
Het repareren van glasschade is vaak een dure aangelegenheid. Met een abonnement op glasservice, zorgen wij voor de herstelwerkzaamheden. Zonder abonnement op glasservice moet u dit zelf (laten) doen. In dit document leest u over de voorwaarden die gelden bij glasservice. Ook leest u welke service binnen het abonnement valt.
Welke service valt binnen glasservice?
Schade aan glas aan de buitenzijde van de woning, veroorzaakt door breuk of door lekke dubbele beglazing. Hieronder wordt verstaan: condensvorming tussen de glasbladen van een isolerend dubbel glaselement. Het betreft alleen glas dat daglicht doorlaat aan de buitenzijde van de woning en eventueel bijgebouw indien eigendom van Plavei.. Inbegrepen zijn zowel materiaalkosten als het arbeidsloon. Bij glasvervanging worden, indien van toepassing, de glaslatten in de grondverf geschilderd. Het aflakken hiervan aan de binnenzijde dient u zelf uit te voeren. Het buitenschilderwerk verzorgt Plavei voor u.
Wat valt niet onder glasservice?
Door de huurder geplaatst glas
Speciaal bewerkt of vervaardigd glas
Glas in lood
Geëtst glas
Glas in windschermen
Glas in terreinafscheidingen
Liggend glas
Glas in bijgebouwen wat door de huurder is geplaatst of overgenomen
Glasschade door brand en/of ontploffing
Glasschade door verplaatsing
Glasschade door verandering, bewerking of versiering van het glas
Glasschade door huurder tijdens werkzaamheden aan gehele of gedeeltelijke verbouwing of reparatie van het pand
Glasschade door verwaarlozing (bv krassen van/door huisdieren) of slijtage (nalatigheid)
Glasschade die met opzet of goed vinden van de bewoner/huurder is veroorzaakt
Vervangen van op het glas aangebrachte versiering, tekst, beschildering en dergelijke
Glasschade tijdens verhuizing ontstaan
Krassen/ schilfers
Glas in de woning, bijvoorbeeld boven deuren
Glasschade en/of breuk die door derden is veroorzaakt (behalve op tonen van aangifte bij de Politie)
Glasschade melden
Wilt u glasschade melden? Dien dan een reparatieverzoek in. Dit kan eenvoudig en snel via
Uitvoering
Een vakkundige medewerker bepaalt op welke wijze de werkzaamheden het beste uitgevoerd kunnen worden.
Betaling
Een vakkundige medewerker bepaalt op welke wijze de werkzaamheden het beste uitgevoerd kunnen worden.
Schorsing
Betaalt u niet (tijdig)? Dan kan Plavei tot schorsing overgaan. Dit betekent dat we geen werkzaamheden uitvoeren binnen glasservice en het abonnement eenzijdig opzeggen. Hierbij is geen opzegtermijn van toepassing.
Wijzigingen
Is er een wijziging van glasservice noodzakelijk? Dan ontvangt u hierover tenminste dertig dagen vóór de ingangsdatum van de wijziging schriftelijk bericht. De huurderbelangenvereniging wordt bij tariefswijzigingen, anders dan een inflatieverhoging, vooraf gehoord. Plavei is niet gehouden tot jaarlijkse afrekening met de individuele deelnemers.
Duur en beëindiging deelname
Het abonnement voor glasservice gaat in vanaf de datum van de ondertekening. Het abonnement wordt vervolgens stilzwijgend verlengd. Deelname aan het abonnement vervalt bij het einde van de huurovereenkomst. Huurt u een andere woning van Plavei? Dan kunt u het abonnement zonder extra kosten voortzetten. Wilt u het abonnement opzeggen? Dan geldt een opzegtermijn van 1 maand.
Bezwaar
Bent u het niet eens met de werkwijze rondom glasservice? Neem dan contact met ons op.