Begin januari is de nieuwe website van Entree (
30.000 woningzoekenden activeren inschrijving in eerste week
Op de eerste dag van de livegang (2 januari 2018) trok de nieuwe website 29.000 bezoekers, drie keer zo veel als gebruikelijk. In de eerste week activeerden ruim 30.000 ingeschreven woningzoekenden hun inschrijving. Daarnaast melden zich in de eerste week 880 nieuwe woningzoekenden aan, zijn er 212 woningen geadverteerd door de woningcorporaties en hebben 8.324 woningzoekenden gereageerd op deze woningen.
Meer informatie over buurt en woning
Woningzoekenden kunnen op de nieuwe website van Entree eenvoudig een nieuw wachtwoord aanvragen en hun inschrijving activeren. Mensen die dit gedaan hebben merken dat het nieuwe systeem sterk verbeterd is. Zo biedt het systeem veel meer informatie over de woningen die te huur staan. Er zijn meer foto’s van de woning en de omgeving en ook informatie over de wijk waarin de woning staat.
Mijn WoonWens en kleuren
Ook nieuw is dat woningzoekenden alle woningen zien, op volgorde van passendheid. Met ‘Mijn WoonWens’ geven gebruikers aan waar zij naar op zoek zijn. Op Entree vinden zij vervolgens de meest geschikte woningen bovenaan in het overzicht. Deze woningen zijn herkenbaar aan een groene balk. Daarna vinden gebruikers woningen onder een oranje balk, dit zijn woningen die niet helemaal passen bij de wensen, maar waarvoor zij wel in aanmerking komen. Tot slot zien gebruikers ook de woningen onder de rode balk: woningen waarop hij of zij geen kans maakt, omdat de woningzoekende bijvoorbeeld niet voldoet aan de gestelde grenzen voor inkomen en huishoudgrootte.
Woningcorporaties beantwoordden veel vragen
De nieuwe website riep onder woningzoekenden logischerwijs ook veel vragen op. Sommige woningzoekenden wisten hun inschrijfnummer niet meer en anderen moesten even op weg geholpen worden. Weer anderen grepen deze invoering aan om hun inschrijving aan te passen of daarover een vraag te stellen. Bij de woningcorporaties was het in de eerste week van januari dan ook druk aan de telefoon. Plavei kreeg ook veel vragen van woningzoekenden uit de Achterhoek. Deze drukte is nu afgenomen en de eerste uitnodigingen voor het bezichtigen van woningen zijn inmiddels vanuit het systeem aan de kandidaten verstuurd.
Reageren kan niet meer via Thuis in de Achterhoek
De wijze waarop woningen van Plavei worden aangeboden is veranderd. Tot vorig jaar maakte Plavei gebruik van twee systemen om woningen aan te bieden: Entree, voor woningen van Plavei in de Liemers, en Thuis in de Achterhoek voor de woningen van Plavei in de Achterhoek. Vanaf 2 januari 2018 biedt Plavei alle vrijkomende woningen in ’s-Heerenberg, Zeddam, Braamt, Azewijn, Beek, Stokkum en Kilder alleen nog aan via
Staat u ingeschreven bij Thuis in de Achterhoek? Lees dan