Betalingsachterstand

Het is voor niemand prettig als de huur niet (op tijd) betaald kan worden. Bovendien is het vaak een hele klus om een eenmaal opgelopen betalingsachterstand in te lopen. Daarom is het belangrijk voor u en voor ons dat u op tijd betaalt.

Als u problemen heeft met uw betalingen, neemt u dan gerust contact met ons op via 0316 - 29 66 00 of [email protected].

Wat gebeurt er als ik de huur niet op tijd betaal?

Betaalt u de huur niet op tijd of helemaal niet, dan ontvangt u een sommatiebrief. In deze brief krijgt u een laatste kans om alsnog te betalen. Betaalt u na het ontvangen van deze sommatiebrief nog steeds niet, dan schakelen we een deurwaarder in. Een dossier bij de deurwaarder brengt altijd extra hoge kosten voor u met zich mee. Uiteindelijk kan dit zelfs tot ontbinding van de huurovereenkomst en ontruiming van de woning leiden. Uiteraard willen we het niet zover laten komen en u graag helpen bij het zoeken naar een oplossing

Neem dus direct contact met ons op via 0316 - 29 66 00 of huuradministratieplaveinl wanneer het u tijdelijk niet lukt om de huur te betalen. Hoe langer u wacht hoe groter het probleem vaak wordt.

Vanaf 1 januari 2021 delen wij contactgegevens van huurders met een betaalachterstand met de gemeente. Volgens de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening zijn wij dit verplicht. Hierdoor krijgen gemeenten mensen met schulden tijdig in beeld. De gemeente gebruikt deze gegevens om contact op te nemen. Huurders ontvangen daarmee gratis en vrijblijvend een aanbod voor hulp bij het oplossen van schulden. De gemeente stuurt in de meeste gevallen een brief, maar het kan ook zijn dat ze telefonisch contact opnemen of bij u thuis aanbellen om in gesprek te gaan.

Betalingsregeling

We denken graag met u mee om een oplossing te vinden voor de betalingsachterstand die is ontstaan. Soms maken we afspraken over een betalingsregeling. Wordt de betalingsregeling niet nagekomen? Dan ontvangt u eerst een brief met daarin de boodschap dat de betalingsregeling is vervallen en dat u het totale openstaande bedrag zo snel als mogelijk moet betalen. Wordt dit niet door u gedaan? Dan geven we het openstaande bedrag door aan deurwaarder Schmitz Booms te Doetinchem. 

Is een openstaand bedrag al in behandeling bij de deurwaarder? Dan kunt u geen betalingsregeling meer met ons treffen. Alle contacten over dit openstaande bedrag gaan dan via de deurwaarder. Het is belangrijk om ook dan in contact te blijven.

De deurwaarder is van maandag tot en met donderdag bereikbaar van 08:30-12:00 uur en van 13:00 – 17:00 uur en op vrijdag van 08:30-12:00 uur en van 13:00-16:30 uur via telefoonnummer 0314 - 32 33 66.

U kunt ook een emailbericht sturen naar infoschmitzboomsnl. Het is belangrijk om uw dossiernummer bij de hand te houden wanneer u contact opneemt met de deurwaarder.

Betalingsregeling aanvragen

Een betalingsregeling aanvragen werkt het snelst via Mijn Plavei. U logt in op uw persoonlijke pagina en gaat naar Mijn Acties. Het voordeel hiervan is dat uw gegevens al door ons zijn ingevuld. Uiteraard kunt ook gebruik maken van het online formulier Betalingsregeling aanvragen. Dit duurt iets langer, omdat u zelf alle gegevens in moet vullen.